ایده هایی برای اتاق پسر بچه ها

تبلیغات

تبلیغات



فروشگاه شارژ کانون خیریه دانشجویی امام حسن مجتبی علیه السلام دانشگاه مازندران

ختم صلوات

ختم صلوات

موضوعات

موضوعات

کودک
نوجوان
جوانان و بزرگسالان
خانواده
سبک زندگی
...
پزشکی، بهداشت و سلامت
آشپزی
فرهنگی - مذهبی
علمی ، دانش و فنّاوری
مطالب خواندنی
مطالب طنز
تصاویر
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





  تماس با ما دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

ایده هایی برای اتاق پسر بچه ها

انتخاب کردن تم دکوراتیو برای اتاق کودک اولین حرکت برای دکور کردن اتاق است. اغلب والدین برای پیدا کردن تم مناسب اتاق زمان زیادی صرف می کنند. حتی پیش از آنکه کودک به خانواده ملحق شود. منظور از تم، موضوع اصلی اتاق است که می تواند کاملا متفاوت و تازه باشد. تم های زیادی در این باره وجود دارد که باعث تمرکز و ایجاد خلاقیت در کودک می شود.

▪ زندگی موجودات زنده: از زنبورها و مورچه ها تا قورباغه ها و لاک پشتان و... همیشه توجه کودکان را جلب می کنند. اگر یکی از این ایده ها یا ترکیبی از آنها را مد نظر دارید، می توانید وسایلی با این طرح فراهم کنید، مانند تختی به شکل زنبور یا لوسترقورباغه ای.

خانه بازی: این ایده علاوه بر اینکه فضای زیبایی به اتاق کودک می دهد، سرگرمی ها و بازی های متنوعی در اختیار پسرتان می گذارد.

پا را فراتر بگذارید و یک شهر فقط برای پسرتان بسازید، این ایده می تواند از کودکی به فرزندتان اعتماد به نفس زیادی برای خرید کردن و سایر کارهای خارج از خانه بدهد. برای این کار در اتاق خیابان هایی تعریف کنید، این خیابان ها می تواند فقط روی دیوار با رنگ آمیزی و نوشته تعریف شود یا اینکه توسط یک تیم دکوراتور در بخشی از اتاق ساخته شود. تصور کنید که در این خیابان های کوچک فروشگاه هایی طراحی شود با اسامی اعضای خانواده تان...

کابین چوبی: تقریبا همه بچه ها پیک نیک رفتن در طبیعت را دوست دارند. خانه پرندگان، ماهی ها، نمای طبیعت، گل و درخت و کوه و... روی کاغذدیواری اتاق، روتختی و پرده، اکسسوری و... طبیعت را تا حدی به اتاق کودک تان می آورد. اگر بتوانید یک خانه کوچک چوبی در این اتاق تعبیه کنید، علاوه بر زیبایی اتاق به کودک مکانی برای بازی داده اید. اگر داخل این کلبه را طوری در نظر بگیرید که ایمن و خالی از هر گونه خطر برای کودک باشد، می توانید هنگام بازی فرزندتان کمی استراحت کنید.

مسابقه ماشین سواری: پرچم های سیاه و سفید، خط پایان، قالیچه ای با طرح اتومبیل،تخت ماشینی و دیواری دکورشده با پوسترهای ماشین های کارتونی یا واقعی، شلف های باریکی که با مجموعه ای از ماشین های مختلف پر شده است. تصور کنید که چه لذتی برای فرزندتان فراهم می آورید.

▪ کهکشان: سفری در میان ستارگان و سیارات. تختی به شکل سفینه فضایی (می توانید تختی گرد بخرید و خودتان از آن یک سفینه بسازید یا اینکه کلا آن را به یک تیم حرفه ای سفارش دهید) در نظر بگیرید. سقف و حتی قسمتی از دیوارها را به صورت کهکشان نقاشی کنید و از اکسسوری هایی منحنی گرد و همچنین ستاره هایی با ابعاد مختلف روی پرده و روتختی و. . استفاده کنید.

ورزش: تیم و ورزش مورد علاقه کودک تان را در راس امور قرار دهید. از رنگ این تیم و وسایل مورد استفاده در این ورزش برای دکور اتاق استفاده کنید.

رنگ ها: برای استفاده از این ایده از یک قالیچه شروع کنید، این قالیچه باید مملو از رنگ های مختلف باشد. از رنگ های قالی برای رنگ بندی و دکور سایر قسمت ها استفاده کنید. همه جا را رنگ آمیزی کنید! هر سطحی از کتابخانه یا دکوری اتاق را یک رنگ متفاوت بزنید، درهای کمد و حتی پایه های صندلی ها و... را به همین ترتیب رنگ کنید. با این کار به کودک خود در یادگیری رنگ ها کمک کنید و اتاقی شاد و هیجان انگیز برایش بسازید.

شخصیت فیلم یا کارتون: فیلم یا کارتون مورد علاقه پسرتان می تواند تم اتاقش باشد (میکی موس، علاءالدین، شیرشاه و...) احتمالا روتختی یا لوستر یا پرده هایی با موضوع مورد نظرتان پیدا خواهید کرد. حوله حمام و اسباب بازی هایی با همان تم به سادگی اضافه می شوند.

دزدان دریایی: تصویری از دریا، کشتی، گنج و... همراه رنگ آبی و در نظر گرفتن راه هایی مخفی و هیجان انگیز برای بازی کودک می تواند یک اتاق کامل برای یک پسربچه پرانرژی باشد.

قطار و هواپیما: گزینه های مختلفی برای روتختی و پرده و کاغذدیواری و... در رابطه با وسایل حمل و نقل می توانید بیابید ولی از همه جالب تر در نظر گرفتن یک ریل قطار دور تا دور اتاق و یکسری علایم مربوط به آن و... است.

پسر گاوچران: برای این تم، دست تان باز است و گزینه های زیادی برایتان موجود است. منظره ای از بیابان، کاکتوس، اسب، کلاه گاوچرانی و... .

دایناسورها: تم دایناسور هنوز رونق دارد. برای القای این تم از عروسک ها و اکسسوری می توان کمک گرفت. در عین حال شاید بتوان کاغذ دیواری و پارچه هایی با این موضوع یافت. نقاشی هایی روی دیوار هم می تواند مؤثر باشد.

یکی از مواردی که با هر تمی توصیه می شود، تعریف قسمتی از دیوار برای نقاشی کودک است. این قسمت از دیوار که می تواند کل یکی از دیوارهای اتاق (از مثلا نصف ارتفاع به پایین) باشد باید قابل شست وشو در نظر گرفته شود. کاغذدیواری هایی با این ویژگی در بازار موجود است یا اینکه می توانید کاغذی قابل تعویض روی دیوار بچسبانید. در این صورت قسمتی از دکور اتاق توسط صاحب اتاق انجام شده است.

کاملیا نوایی   روزنامه شرق ( www.sharghnewspaper.com )

www.aftabir.com



  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390 ساعت: 13:27
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,,,

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب


این نظر توسط dear ali در تاریخ 1390/2/28/3 و 13:53 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

سلام دوست عزیز
5000 تومان هدیه عضویت
من خودم که عضو شدم جواب دیدم
لطفا از این لینک عضو شو
ممنون
webe20.loxblog.ir


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس